Nytt försök

Jag ska ge bloggen ytterliggare en chans, kanske den sista. Jag vill så gärna ha en uppdaterad blogg men tiden, orken finns inte riktigt där. Jag lägger ner mycket tid framför datorn men sen är där någon spärr som gjort att jag inte har tagit tag i bloggen. Men nu... sista chansen.

Vi har haft en bra jul som vi firade hemma hos barnens mormor och morfar, för att sen tillbringa mellandagarna upp i Karlskrona hemma hos barnens farmor.





Mycket paket blev det till alla barnen från tomten. Skönt att tomten tycker barnen varit så snälla:)


Nyår firade vi hemma hos oss med vänner. Det blev ett lugnt firande med god mat och mycket lek för barnen.





Nyårs puss, Saga och Emil.


Nu har Saga börjat på dagis igen efter tre veckors ledighet, nu kommer hon bara gå tis, ons och tors 9- 14, blir mysigt att han henne hemma igen på måndagar och fredagar. Är så glad över att jag har möjlighet att kunna kombinera föräldraledigheten med mitt jobb.
Men för att få ihop pusslet som det ser ut nu, så åker jag till stallet 05.15 för att mocka och släppa ut hästarna, sen kommer jag hem lagom till 07.00 för att mysa med barnen och skicka A till jobbet. De dagar som Saga är hemma från dagis så ger vi bara hästarna lunch ute i hagen så får de komma in senare istället. De dagar som Saga är på dagis så plockar jag in hästarna istället innan jag går och hämtar Saga på Dagis. Sen jobbar jag alla kvällar, har 1-3 lektioner åt gången. 
Ibland känns det som att jag och A går om varandra väldigt mycket, men om man ser det ur barnens perspektiv så känns det bra, det blir inga långa dagis tiden utan de får mycket tid med sina föräldrar istället.

Arvid ligger för stunden ute och sover i sin vagn men kommer nog vakna inom det närmaste, då blir det lite lek och bus, sen mat för att slutligen ta en promenad till stallet innan Saga ska hämtas.

 

Söte Piff på rymmen som vanligt.


Kommentarer
Postat av: Marie

Tack :) Den börjar ta sig, rätt kul och blogga faktiskt, framför allt kunna gå tillbaka sen och titta. Men ibland har man ingen list så förstår dig, nu är det fullt upp och man får va med i vartenda hörn och titta. Vad fina bilder på barnen från jul :) Dom är så söta båda två.

2011-01-11 @ 23:30:42
URL: http://casperojunie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0