Pyssel

Saga är en riktig pyssel tjej, det första hon vill göra när hon kommer upp på morgnarna är att pärla eller puzzla, att leka med lera står också högt på önskelistan.
Hon är riktigt duktig på att lägga pärlor och uthållig med att lägga klart hela pärlplattan. Idag när jag kom och skulle hämta henne på dagis så satt hon och pärlade, hennes fröknar sa just det också att hon har ett enormt tålamod, de flesta av de andra barnen lägger en rad sen tröttnar de medans Saga kan sitta och pärla klart hela på en gång.

Idag var jag iväg och köpte ett par nya puzzel till henne, köpte ett med lite fler bitar. Innan har hon lagt puzzel med max sex bitar men jag har tyckt att det verkat för enkelt så idag köpte jag ett med tolv bitar. Hon tyckte det var litre klurigt första gången så jag fick sitta med så att vi lade det tillsammans, men när hon väl kommit underfund med det så puzzlade hon det som att hon aldrig gjort något annat. Vår duktiga lilla tös!







Arvid och jag har idag varit själva på öpnna förskolan, på tisdagar är det bara för bebisar. Arvid var bland de äldsta där,men tror han tyckte det var ganska mysigt att få ha mig lite för sig själv och inte några stora barn som tar alla de roliga leksakerna. Sen tyckte jag det var ganska mysigt att bara få ha lite egentid med Arvid och att kunna sitta ner i lugn och ro och fika med de andra bebis mammorna.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0