Inskolning

Idag var det då dax för att börja skola in Saga i förskole världen. Hon va totalt obekymrad över att gå till förskolan, va nog mest jag som var lite nervös. Saga gick rakt in bland de andra barnen och verkade inte bry sig nämnvärt om personalen heller. Vi var där i en timme i dag, och då lekte hon fritt hela tiden och brydde sig inte om att jag var i ett annat rum utan hon försvann själv iväg för att hinna undersöka allt.
Imorgon ska vi va där i 1½ timme, och fungerar allt bra så ska jag prova att lämna henne en liten stund helt själv... Min lilla tös har helt plötligt blivit så stor.
Om jag jämför med de två ettåringar som också skolas in nu, så verkar ju Saga ha betydligt mer utbyte av att gå på förskola, så jag är glad över att jag har kunnat ha henne hemma så pass länge. Men jag vet också med mig att jag mest troligt kommer behöva skola in Arvid betydligt tidigare än vad jag behövt med Saga. Men kommer iallafall försöka att ha han hemma tills han är 1½ år iallafalla:)


Liten har blivit stor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0