Jordbodalen:)

Idag har vi varit i jordbodalen på den fina lekplatsen där. Vi gick dit, tog cirka en halvtimme, jag försöker att gå minst en timme varje dag så det var perfekt tidsmässigt.
Jag går i en föräldragrupp med Arvid och vi har försökt oss på flera gånger att träffas utanför de organiserade träffarna. Kan ju säga att det gått sådär och så även idag. Vi va bara två stycken som kunde men bestämde oss ändå för att träffas i jordbodalen. L hade även med sin stora pojke T som är tre år, så det var roligt för Saga att få lite sällskap vid lekplatsen av ett annat barn.
Regnet kom och gick hela tiden men det var aldrig kallt utan snarare bara skönt. Vi hade med lite färdigbredda smårgåsar och lite god dricka, hade ju bara till Sagas stora besvikelse missat ta med oss bröd till änderna, men hon delade glatt med sig av sin smörgås.



På vägen dit så kom det en stor häger flygandes precis över oss till Sagas stora förtjusning, den flög rakt in i bostadsområdet och landade på ett av hustaken. Kanske är vanligt att de sitter på hustak men jag har då aldrig sett det så var tvungen till att fota den, tyvärr har jag inte så bra zoom på kamran men om ni tittar noga så ser ni ett streck som sitter på taket:)



klättra, klättra finns nog inget som Saga tycker är roligare än just klättra...




Sen skulle hon ju såklart leka att det var en häst hon satt på, gnäggade och smackade allt vad hon kunde på cementröret.


Imorgon har jag bokat tid på en förskola för en titt, har ju sökt plats till Saga men lite för sent så alla platser är redan tillsatta, men man kan ju gå titta och se om jag överhuvudtaget skulle vilja ha henne på den förskolan så man inte köar i onödan till just det stället.


Kommentarer
Postat av: Joachimanne

You will be hearing from me soon. Thanks

2011-03-08 @ 16:14:48
URL: http://joachimanne.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0