Fått dagisplats:)

Idag ringde de upp från den förskolan som jag var och tittade på och sa att de hade en plats till Saga om jag var intresserad. Så jag tackade ja till plats. När jag lagt på luren tyckte jag de kändes lite smått vemodigt att min "lilla" tjej har blivit så stor att hon ska börja på dagis. Men jag tror hon kommer må gott av att få träffa andra barn i hennes ålder lite mer regelbundet, sen blir hon ju faktiskt två år om bara några veckor så hon tillhör nog en av de få barn i Sverige som fått va hemma så pass länge.
Till en början kommer hon bara att gå tre dagar i veckan, fem timmar åt gången och sen när jag börjar jobba kan jag tänka mig att hon kommer gå mellan 8- 14, så inga långa dagar då heller.

Det som blir skönt med att ha Saga inskolad på dagis är att det känns som att man kommer kunna ge Arvid lite mer egentid, sen kanske man till och med kan våga sig ut i lite affärer, med Saga vägrar jag för tillfället att åka iväg till en affär själv med;) Saga börjar sin inskolning den 14 september så det är inte långt kvar, och nästa vecka startar Öppna Förskolan igen.



Arvid myser i vagnen



Så söt min lilla tös:)

Trogna Zack, alltid ligger han så tålmodigt och väntar vid vagnen medans Saga får leka vid någon lekplats.

 

Idag har vi startat upp ponnyridskolan igen efter ett långt sommar uppehåll. Saga fick va med och rida på lilla Ludde.

Sen kom ÄNTLIGEN det stora paketet från USA, så fina kläder till båda barnen, ska försöka fota och lägga upp i bloggen imorgon:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0